Hos Akvasafe AS tar vi personvernet ditt på alvor. Enten du er ansatt, leverandør eller kunde, skal du være trygg på at dine personopplysninger behandles på en lovlig, sikker og ansvarlig måte.
All behandling av personopplysninger skal følge det til enhver tid gjeldende personvern-regelverket, herunder GDPR og personopplysningsloven.
Denne personvernerklæringen gir utfyllende opplysninger om hvilke personopplysninger som samles inn, formålet for innsamlingen og hvilke rettigheter du har dersom personopplysninger om deg er registrert hos oss.
1. Kontaktinformasjon og behandlingsansvar
Daglig leder i Akvasafe AS har overordnet ansvar for personvernserklæringen, mens KHMS-leder er behandlingsansvarlig for de opplysninger vi behandler i forbindelse våre ansatte, med bruk av våre nettsider og tjenester, eller når noen kommer i kontakt med oss på annen måte.
Akvasafe AS
Org.nr: 977 935 187
Adresse: Espehaugen 41, 5258 Blomsterdalen
Kontaktperson: Thommes Thomassen, KHMS leder
E-post: thommes@akvasafe.no
Telefon: +47 917 45 606
2. Hvilke personopplysninger samler vi inn – og formålet med lagring
Akvasafe AS har etablert regler og rutiner for beskyttelse av personopplysninger og personvern. Tabell viser hvilken informasjon Akvasafe AS samler inn og hva informasjonen benyttes til.
Kategori | Eksempler på opplysninger | Formål med behandling | Behandlingsgrunnlag |
---|---|---|---|
Kunde- og leverandørkontakt | Navn, e-post, telefon, adresse, firma og stilling | Inngåelse og oppfølging av kontrakter, fakturering, kommunikasjon og kundeundersøkelser | Rettslig forpliktelse og berettiget interesse |
Drift og rapportering | Kontaktpersoner hos myndigheter, selskapsdata og tilsynsdokumenter | Oppfyllelse av krav fra Mattilsynet, Fiskeridirektoratet m.fl. | Rettslig forpliktelse |
Ansattdata | Navn, fødselsnummer, kontaktinfo og helseopplysninger (ved HMS) | Lønn, HMS-arbeid, oppfølging av skader og sykefravær | Avtale / rettslig forpliktelse / samtykke |
Besøksinformasjon | Besøkslogg bygg | Sikring av anlegg, adgangskontroll | Berettiget interesse |
HMS og sikkerhet | Ulykker, vernerunder, egenerklæringsskjema | Overholdelse av internkontroll og sikker drift | Rettslig forpliktelse / samtykke |
3. Det rettslige grunnlaget for behandlingen
Vi har grunnlag for å behandle personopplysninger etter lov om personopplysninger § 8 og EUs personverndirektiv 95/46/EF artikkel 7, både fordi behandling av personopplysninger er nødvendig for å gjennomføre bestillinger og svare på henvendelser (personopplysningsloven § 8 a)) og personverndirektiver artikkel 7 b)).
Vi har grunnlag for å behandle personopplysninger etter lov om personopplysninger § 8 og EUs personverndirektiv 95/46/EF artikkel 7, både fordi behandling av personopplysninger er nødvendig for å gjennomføre bestillinger og svare på henvendelser (personopplysningsloven § 8 a)) og personverndirektiver artikkel 7 b)).
4. Hvor lenge lagrer vi personopplysninger?
Akvasafe AS har etablert regler og rutiner for sletting av personopplysninger i henhold til gjeldende personvernlovgivning. Opplysninger slettes senest ett år etter at bruker ikke lenger ansees som en aktiv bruker av vårt nettsted og våre tjenester. Personopplysninger relatert til fakturering lagres isolert og skal sikres i 10 år i tråd med regnskapsloven.
Vi lagrer kun opplysninger så lenge det er nødvendig for formålene de ble samlet inn for, eller som lovverket krever (f.eks. bokføringsloven, arbeidsmiljøloven). Når data ikke lenger er relevante, slettes eller anonymiseres de.
5. Hvem deler vi opplysningene med?
Vi deler kun personopplysninger med:
- Offentlige myndigheter (f.eks. Fiskeridirektoratet, Skatteetaten)
- IT-, økonomi- og systemleverandører (med databehandleravtale)
- Bank- og forsikringspartnere (ved lønn eller yrkesskade)
Med mindre du har gitt særskilt samtykke til utlevering av personopplysninger, vil dine personopplysninger kun bli utlevert til andre der dette er nødvendig for å oppfylle vår oppdragsforpliktelse. Alle samarbeidspartnere er forpliktet til å behandle dine data i tråd med gjeldende personvernregler.
6. Dine rettigheter
Som registrert har du rett til:
- Innsyn i hvilke opplysninger vi har lagret om deg
- Retting eller oppdatering av feilopplysninger
- Å be om sletting (når ikke lov hindrer det)
- Å protestere mot visse typer behandling
- Å trekke samtykke tilbake der det er grunnlaget
Kontaktinformasjon for å utøve dine rettigheter finner du øverst i dette dokumentet under Kontaktinformasjon og behandlingsansvar.
7. Informasjonskapsler og digitale tjenester
Personopplysninger som blir sendt via kontaktskjema, blir lagret i vårt websystem. Alle skjema blir lagret hos «Netlify» og kan manuelt slettes om det er nødvendig. Ved besøk på våre nettsider bruker vi informasjonskapsler (cookies) for å forbedre tjenesten. Du kan administrere dette via nettleserens innstillinger eller vår cookie-løsning.
8. Endringer i personvernerklæringen
Vi vil oppdatere denne erklæringen når det skjer endringer i vår behandling av personopplysninger eller ved nye lovkrav. Vesentlige endringer blir varslet.